Penyanyi "Kun Anta" Diaibkan Rakyat Malaysia? Ini Fakta Yang Ramai Orang Tidak Tahu




[HUMOOD 'DIGUNAKAN']

Baru-baru ni heboh tentang penasyid Humood Al-Khudher yang telah menghadiri majlis perkahwinan#SyawalFiqa untuk mengalunkan nasyid #kunAntadisertakan dengan tarian-tarian yang bercampur lelaki dan perempuan... Perkara ini seolah-olah telah memburukkan namanya yang baik..

Kenapa?

-Humood ini merupakan menantu kepada ulama yang termasyhur iaitu, Dr Tareq As-Sweidan..

Apa kaitan Dr Tareq ini dengan perkara yang mengaibkan ini?

-Dalam satu sidang media, berlaku temubual antara Humood dan Dr Tareq sesudah Humood baru mendirikan rumah tangga dengan anak perempuan Dr Tareq ketika itu..

Tonton video di bawah : 


Dr Tareq berkata tentangnya :

"Humood adalah seorang yang beradab serta mempunyai akhlak yang soleh. Semoga Allah menjadikan keseniaan yang beliau miliki bermanfaat untuk Ummah.
Ayah beliau merupakan orang yang sangat baik, saya sangat rapat dengan ayahnya. Kami juga terlibat dengan aktiviti-aktiviti dakwah islam dan daripada situlah kami menyusun anak-anak kami untuk bersatu menjadi satu keluarga yang baik.."

Jadi, post ini bukanlah untuk memaksumkan beliau, tetapi supaya orang yang seperti beliau dihormati kedudukannya dan tidak sewenang-wenangnya 'digunakan' ke arah yang tidak baik dan juga untuk tidak menghilangkan rasa 'respect' mertuanya kepadanya..

Semoga Allah merahmati kita..


Mohon sebarkan artikel ini agar semua rakyat Malaysia dapat mengambil pengajaran. Jika tidak reti nak hormat diri sendiri, tolonglah belajar untuk hormat orang lain. SHARE!

Jangan baca kisah INI jika anda main Cash Of Clan. Takut tersentap. Jika nak baca juga, kami tidak bertanggungjawab dengan apa-apa kecederaan. Nak baca juga? KLIK SINI